Gyakran feltett kérdések

Itt összegyűjtöttük azokat a kérdéseket, melyek a legtöbbször felmerülnek vásárlóinkban. Fontosnak tartjuk azonban kiemelni, hogy a szakmai kérdések teljes körű megválaszolásához nem elég néhány mondat, valamint szükséges hozzá a tények pontos ismerete. Ezért az itt olvasható információk csak tájékoztató jellegűek, Önnek csak annyi a teendője, hogy eljön hozzánk, és mi megkeressük az igényeinek megfelelő megoldást!

1.) Hogyan lehet szemvizsgálatra bejelentkezni?

Igen egyszerűen, a következő lehetőségek közül választhat:

  • Személyesen, az üzletben: Tamási, Szabadság u. 49.
  • Telefonon: 06 (74) 471-503 vagy 06 (20) 422-3946
  • E-mailben: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
  • Sms-ben: 06 (20) 422-3946
  • Facebookon: Euro-Optik Optikai Szaküzlet (Privát üzenetben)

2.) Miből sejthetem, hogy a látásom nem tökéletes?

A „klasszikus” tünetek: életlenebb látás, fejfájás, szédülés, szemkörnyéki kisebb fájdalom, olvasási nehézségek, gyakori és gyors elfáradás olvasásnál, tanulási nehézségek, gyors kifáradás, életlenebb látás TV-nézésnél, számítógép-monitornál, autóvezetésnél.

Nem érdemes tüneteket „keresni” mivel a tünetek másra is utalhatnak, a legegyszerűbb megoldás egy szemészeti szűrővizsgálat optikánkban (komputeres szemvizsgálat), ami rögtön kimutatja, hogy van-e fénytörési hibánk, van-e szükségünk szemüvegre.

Ha nincs szükség rá, ezt is kimutatja a mérés!

A szemvizsgálatot ismételni szükséges, évente egyszer, illetve probléma esetén azonnal.

A vizsgálat időtartama rövid (kb. 10-20 perc), egyszerű, nem fájdalmas, nem kellemetlen.

3.) Mennyibe kerül egy szemüveg?

Olyan kérdés ez, mint egy nagyáruházban megkérdezni, hogy mennyibe kerül egy ruha? A kérdést ezért így sem telefonon, sem e-mail- en, sem Facebookon nem lehet feltenni, nem is tudunk rá válaszolni, mert az ár nagyon dioptria, típus és személyre szabott.

Személyesen kell eljönni és a vizsgálaton mért paraméterek, az üzletben választott szemüvegkeret segítségével lehet pontosan megtudni az árat. Kiemelkedően nagy választékunkban megtalálhatóak az olcsóbb, de szabványoknak megfelelő, a divatosabb középáras, valamint a márkás és legújabb fejlesztésű szemüvegek, optikai lencsék. Garantáljuk, hogy mindenki megtalálja az ízlésének és pénztárcájának megfelelő szemüveget, optikai árucikket.

4.) Mikorra lesz kész?

Minden szemüveg helyben készül, modern technológiával, képzett szakember gárdával. A pontos munka mellett így 1 napos határidővel is tudunk dolgozni szükség esetén. Egyedi gyártást igénylő munkáknál vagy magasabb dioptriáknál általában 3-4 munkanaptól 10 munkanapig tarthat az elkészítés. Kisebb javítási és beállítási munkálatokat azonnalra is vállalni tudunk, nálunk vásárolt szemüveg esetén.

5.) Mi van akkor, ha javítani kell a szemüvegemet?

SOHA NE JAVÍTSA „HÁZILAG” SZEMÜVEGÉT!!!

A nálunk vásárolt szemüveg javítását 3 évig díjmentesen vállaljuk! (Erről a szolgáltatásról érdeklődjön részletesebben szaküzletünkben, valamint a díjmentes javításba nem tartozik bele a lencsék cseréje.) Kisebb javítások, igazítások akár azonnal is megvárhatók. Számítani kell arra viszont, hogy nagyobb javításoknál alkatrészeket kell rendelni, ez időbe telhet, ilyen esetben személyesen megbeszéljük vásárlóinkkal a lehetőségeket.

Nem üzletünkben vásárolt terméknél korlátozottabbak a javítási lehetőségek!

6.) Miben különbözik egy készen vásárolt „szemüveg” egy optikai üzletben készített szemüvegnél?

Készen vásárolt „szemüveg” nincs! Azok nem szemüvegek, hanem ún. segédnagyítók, melyeknek a hordása szükség esetén max. 2-3 percre korlátozódhat és nem helyettesíthetik az optikai szaküzletünkben vásárolt, személyre szabott optikai szemüveget!

Példa: Van szemüvegem, de elfelejtettem magammal hozni, és nagyon fontos, hogy elolvassak és aláírjak valamit, gyorsan veszek egy segédnagyítót és csak arra a kis időre használom! Ettől eltérő használat nem javasolt, a szemnek és a látásnak, a későbbi korrekcióknak egyáltalán nem tesz jót!

Nagy probléma, hogy a segédnagyítókat forgalmazó helyek ezeket egyszerűen csak olvasószemüvegnek és optikai szemüvegnek árulják. Ez az állítás nem fedi a valóságot, megtévesztő! Miért lehet mégis ezt látni? Igen, ez elgondolkodtató.

7.) Hogyan tisztítsam a szemüvegemet?

Bő vízzel, soha ne szárazon, esetleg kis mennyiségű folyékony szappan segítségével, ha nincs nálunk optikai tisztító folyadék. (A víz soha ne legyen forró vagy meleg, sem jéghideg.) Használhatók még optikai szaküzletünkben vásárolt, erre a célra készült mikrotörlők is. Tisztító folyadékok is vásárolhatók nálunk, amivel utazás közben is elvégezhetjük a szükséges tisztítást. Sok helyen, nem optikákban is kaphatók tisztítószerek erre a célra, azonban nem egyszer volt már rá példa, hogy tönkretették a lencsék felületét. Mi csakis az optikai gyártók (pl. ZEISS) által ajánlott, illetve gyártott termékeket forgalmazzuk. Kizárólag ilyen terméket ajánlunk!

Ha a legtökéletesebb tisztítást szeretné, optikánkban ultrahangos szemüvegtisztításra is van lehetőség.

8.) Többször előfordult, hogy nem vették fel a telefont! Mit tudok tenni?

Lehetőség szerint azonnal felvesszük, ha ez nem így van, valószínűleg mindannyian vásárlóval vagyunk. Ilyenkor érdemes picit később megpróbálni ismét. Ha készülékén engedélyezve van a hívószámkijelzés, akkor amint tudjuk, visszahívjuk! Van egy vezetékes 74/471-503 és egy mobilszámunk is 20/422- 3946, ha valamelyik hibát jelez, vagy többszöri próbálkozásra is sikertelen, kérjük, próbálja meg a másikat, néha előfordulhat, hogy a telefonszolgáltatónál rövidebb műszaki probléma adódik.

9.) Időnként elmozdul, kitágul, lecsúszik és kényelmetlenné válik a szemüvegem. Nem jó minőségű talán?

A legjobb szemüveg is elmozdul, kitágul időnként. Nagy melegben ezt gyakrabban előfordul. Gyerekeknél, aktívabb életet élőknél is többször kell megigazítani. Pár perc és kész is az igazítás optikánkban, valamint kap hozzá még egy alapos ultrahangos tisztítást, és szemüvege ismét kényelmes és tiszta.

KÉRJÜK, „HÁZILAG” NE IGAZÍTSON A SZEMÜVEGEN!!!

10.) Ha máshonnan hozok receptet, vagy a szemüvegem alapján szeretnék még egy ugyanolyat, ez megoldható?

Természetesen igen! Ilyenkor viszont csak arra vállalunk felelősséget, hogy a receptre felírt, illetve a szemüvegről lemért adatokra készítjük el az új szemüveget. Ezért inkább azt javasoljuk, hogy éljen az ingyenes komputeres szemvizsgálat lehetőségével a szemüveg megrendelése előtt, mert ilyenkor nemcsak az elkészítésre, hanem a vizsgálatra is felelősséget tudunk vállalni!

11.) Betegség-e a szemüvegesség?

A legtöbb esetben nem. Fénytörési hibának hívják, melynek több fajtája lehetséges. Nem kell tehát attól tartani, hogy a szemem nem egészséges! Fontos azonban, hogy szakemberek állapítsák meg, fénytörési hibáról, szembetegségről, vagy esetleg együttesen mindkettőről van-e szó.

12.) Akciók!

Hangzatos akciók ritkán párosulnak valós tartalommal és minőséggel!

Fontosnak tartjuk a kedvezőbb árú termékek akcióban történő árusítását, de ez nem mehet soha a minőség rovására!

13.) Létezik-e olyan szemüveg, ami mindent kibír? (Leejtés, ráülés, rálépés, durva karcolódás, szóval a nem rendeltetésszerű használat)

Mint minden másban, szemüvegben sem létezik ilyen!

Vannak olyan típusok, melyek strapabíróbbak, pl. fizikai munkára, sportra, stb. alkalmasabbak. Más fajtáknál a könnyűség, a divatos forma az elsődleges, de rendeltetésszerű használat mellett a kihordási idő még jobban növelhető.

14.) Van-e olyan szemüveg, ami nem párásodik?

A párásodás fizikai jelenség, ami az erre a célra kifejlesztett anyagokkal (spary, gél, folyadék, optikai lencse bevonatok) lényegesen csökkenthető.

15.) Melyik a jobb, a kontaktlencse, vagy a szemüveg?

Vannak olyan helyzetek, melyekben hol az egyik, hol a másik előnyösebb!

Fontos viszont, hogy minden kontaktlencsét viselőnek rendelkeznie kell szemüveggel is, de nem minden szemüveges viselhet kontaktlencsét. Vannak olyan különleges esetek, ahol a kontaktlencse és a szemüveg együttes hordása adja a megoldást.

16.) Hol vásároljak optikai terméket? (Szemüveg, kontaktlencse, ápolószerek, optikai árucikkek)

Mindenképpen optikus szakembertől ajánljuk, személyes megbeszélés útján!

 

Tisztelt Olvasó, Tisztelt Vásárló!

A gyakori kérdések rovatot folyamatosan bővítjük, de a témák részletes kifejtésére itt nincs lehetőség! Szaktanácsadásért forduljon bizalommal optikusainkhoz!